Naar hoofdinhoud
Portaal Schiermonnikoog

Wet goed Verhuurderschap

  • Oriënteren (Voltooid)
  • Aanvraag
  • Aanvrager
  • Samenvatting
  • Voltooid

Uw melding

U kunt geen melding doorgeven van een woning die u huurt van een woningcorporatie. Geef de melding (of klacht) rechtstreeks aan hen door.

Waar wilt u over melden?
Kies het onderdeel dat het meest op uw situatie van toepassing is.
Er zijn meerdere antwoorden mogelijk.

De verhuurder:

discrimineert u
bedreigt u of maakt u bang
Vraagt te hoge borg (meer dan 2 maanden kale huur)
Maakt geen schriftelijk huurcontract

De verhuurder heeft u goede informatie gegeven over:

uw rechten en plichten bij de huur van de woning (die niet in het huurcontract staan)
de hoogte van de borg en wanneer u die terugkrijgt (als het huurcontract stopt)
hoe u met de verhuurder in contact kunt komen
contactinformatie van het meldpunt ongewenst verhuurgedrag
de servicekosten (u moet een compleet overzicht van de kosten krijgen)

De verhuurbemiddelaar: (alleen invullen wanneer van toepassing)

De verhuurbemiddelaar vraagt bemiddelingskosten

Bepaalde woning die u huurt of wilt huren

Gaat uw melding over een specifieke woning die u huurt of wilt huren

Geef een korte omschrijving van de situatie

Let op:
Deel geen onnodige persoonsgegevens bij het omschrijven van de melding. Denk bijvoorbeeld aan informatie over religie, afkomst, politieke opvattingen of gezondheid.
Niet alle persoonsgegevens zijn noodzakelijk voor de afhandeling van de melding.

Bijlage(n)

U kunt als u wilt bijlagen toevoegen die de situatie duidelijker maken (foto's, documenten zoals huurcontracten, e-mails, brieven).

Contactgegevens

Contactgegevens helpen ons om de melding te behandelen.
Wilt u uw melding anoniem doen dan kan dat ook. Laat dan bij de volgende pagina 'Aanvrager' alle gevraagde velden leeg.